Freddy macskája

Akkor kellett volna tudnom, hogy nem lesz jó vége, de nem tudtam. Sőt. Úgy döntöttem erősebb leszek. Elbasztam.
Mindig is szuicid hajlamú voltam. Ha jól emlékszem akkor is épp a létezés mihamarabbi befejezésén törtem a fejem, amikor beléjük futottam. Pár gondtalan gyermekév alatt összekovácsolódtunk, majd magunk közé engedtük az önismeret legfelső szintjét.
Ez a történet akkor volt, amikor sokatok még nem is létezett, vagy épp a járás nehézségeivel ismerkedett. A helyszín lényegtelen, mert igazából elég változó. Ha valamennyire be akarjuk határolni fizikai síkon, akkor a Gellért-hegy - panellakás tengely lenne a leginkább célravezető.
Az első papír. Freddy's Cat. A paranoia nagymestere. Addigra már tapasztaltnak számítottunk az önpusztítás terén. Negyed a szem alá, a következmények nem számítanak. Legalábbis képtelen voltam felmérni őket. Az első (intő) jelnek annak kellett volna lennie  hogy mikor barátom és harcostársam épp a szemhéjam alá tette a bélyeget (fényes nappal a nyílt utcán) akkor sétált el mellettünk egy tanárom. Mivel jól nevelt gyerek vagyok ráköszöntem, majd nekiindultunk a tavaszi napsütésnek, igazi mélységeiben kiélvezni azt. Rommá papírozva, pipából füvezve. Sokan voltunk, fiatalok, boldogok elvegyülve a hegyen nyüzsgők forgatagában. Később ez okozta a vesztemet.
Kissé megváltozik az érzékelés. Aki még nem élte át (és ne is tegye), annak elmondom.
Milyen a papír, a gomba, és társai?
Képzeld el, hogy élsz egy házban. Az ablakon át látod a madarakat, látod ahogy a szél lengeti a fák ágait. Ha beveszed a bélyeget, kilépsz a házból. Érzed a szelet, hallod a madarakat. Megérinted a fákat. Akkor is ha nincsenek ott.
Minden kiugróban megpihentünk. Innen három irányba vezettet az út, ami nem lenne akkora baj, de mikor elindultunk, minden irányba megtettük. A körvonalam ott volt mindegyik társaságnál. Kemény matek ez betépve. Valahol a Citadella magasságában veszthettem el végleg a fonalat (az eltelt időt azóta sem sikerült rekonstruálnom), a következő kép már a hegy lába, egyedül. Annyira ép voltam, hogy felmérjem esélyem sincs megtalálni a többieket. A Citánál napsütés, addigra sötét este. Visszaemlékezve úgy négy óra esett ki, valahol, valakikkel a hegyen bolyongva.
Innen egy út vezet a biztonságba. Irány haza. Gyakorlatilag egy busz az egész, de nehezítő tényező, hogy csak a szememen teljesen átázott papírdarabon keresztül látok és csak rendőröket. Pókerarc és nyugodt séta a megállóig. A buszon a rendőrökön kívül egyszerű emberek is vannak, igaz csak papírmaséból, így hogy ne legyek feltűnő, a forgóban állok fehéredő ujjakkal kapaszkodva, és forgolódok. A végállomásig úgy éreztem, valahol a Proxima Kentaurinál járhatunk. Leszállás után már biztos voltam benne, bár kicsit furcsálltam  hogy a házunk ott van. Mivel ravasz vagyok, nagyjából harmincszor jártam körbe a panelt mielőtt bementem. A lakásba érve teljes nyugalom. Macskám nyávog, és bár nem találom, ez akkor még nem zavar.
Levetkőzök, teszek - veszek, majd jön a felismerés. Mi van, ha ez csak halu? Ha nem is otthon vagyok, hanem a hegy lábánál, és már körülállnak a járókelők, hogy miért is állok ott egy szál faszban. Tehát az egyetlen megoldást választom, felöltözöm. Otthon, a saját szobámban ülök kabátban, cipőben, mert sikerült megsaccolnom milyen idő lehet kint.
Tudom, hogy a macska a kulcs. Ha őt megtalálom, akkor minden rendben. De nincs meg. Csak a nyávogást hallom, de hiába osonok négykézláb a lakásban, suttogva hogy "Cica, cica!" nehogy anyámék felébredjenek. Szerencsémre az az érdekes beszélgetés kimaradt, hogy mit is csinálok kabátban a padlón.
Nehogy baj legyen, rámegyek a pipára. Az se zavar, hogy ablakot kell nyitnom, mert ugye komolyak lehetnek a haluk és a macskám sem segít. Nem tudok visszaemlékezni arra, hogy mit csináltam hajnalig. Megfejtettem minden titkot, azt tudom. Akkor jöttem rá, hogy időharcosok vagyunk (ezt később), és akkor tudtam, hogy ezt akarom. A legmélyebb pontig meg akarom tapasztalni. Meg is tapasztaltam, ám ekkor még igen messze voltam az utolsó bugyortól.
Mégis egy kép beégett az emlékezetembe.
Az ágyamon feküdtem, mellettem a magnó, finom utazó zenével. Láttam magam felülről. Majd lassan zuhanni kezdtem. Mikor magamba értem, a szemem kinyílt, elindítottam a magnót és akkor kezdődött az előző szám.
Később a többiek elmesélése alapján, simán elindultam egy másik társasággal jó hangulatban. Ők pár órán át kerestek a hegyen, majd továbbmentek. Történetem azóta elrettentő példa a kezdő drogosoknak.
Nekem ez a lejtő teteje volt. A kiindulópont. Ám azokhoz képest, amik ezután következtek, csak pihentető kirándulás.

Unknown

Instagram